Ποια είναι η σεξουαλική ζωή του άνδρα μέσα στον γάμο;
Υπάρχουν περιπτώσεις όπου η σεξουαλική εικόνα ενός γάμου χάνει σημαντικά το ρόλο της από τις συμπεριφορές που υιοθετούνται και από τους δύο συντρόφους μέσα στη συμβίωση, επιδρώντας αρνητικά στην επιθυμία και την έλξη για σεξουαλική επαφή. Συγκεκριμένα, ο άνδρας μπορεί να «αφεθεί» μέσα στο γάμο, θεωρώντας «δεδομένη» τη γυναίκα του, αισθανόμενος πλέον ότι ο κυνηγός αφήνει το όπλο του και παραιτείται κοιτώντας μέσα στη μονοτονία του «το θήραμά του!».
Ο παντρεμένος άνδρας εκφράζεται στη σεξουαλική αναζήτηση μιας γνωστής, ίδιας και επαναλαμβανόμενης εικόνας, χωρίς πρόκληση, πρόσκληση, φαντασίωση και πόθο, καταλαβαίνοντας το συζυγικό καθήκον, την υποχρέωση αλλά και το φόβο στο «πρέπει να κάνω έρωτα με τη γυναίκα μου». Το αυθόρμητο, το σκηνικό και κυρίως το αισθησιακό κομμάτι μιας σεξουαλικής επαφής των δύο πρώην εραστών και τωρινών συντρόφων χάνει όλο και πιο πολύ την αίγλη του μέρα με την ημέρα, φθάνοντας και στο σημείο «να το ξεχνάμε» ή και «να μη το χρειαζόμαστε». Ο άνδρας, φύσει θέσει σαρκικός και παρορμητικός στη σεξουαλική αναζήτηση, είναι έτοιμος πολλές φορές να ανταποκριθεί στο κάλεσμα της γυναίκας του, που όμως για να είναι επιθυμητή από εκείνον, πρέπει να διατηρήσει τη σεξουαλική της πονηριά, την αισθησιακή της μυστηριώδη υπόσχεση προς αυτόν, αλλά και να αποφευχθεί οποιαδήποτε απειλή μιας πιθανής ανοιχτής πρόκλησης σε κάποιον άλλον, που περιμένει στη γωνία να εισπράξει όλα αυτά που ενδεχομένως ο σταθερός μόνιμος σύζυγος, σύντροφος δεν αντιλαμβάνεται ή ακόμη και αρνείται. Και όσο και αν αυτό μπορεί να είναι ένα πιθανό σενάριο ανατροπής της σχέσης, ο άνδρας νιώθει ευάλωτος στην σεξουαλική εικόνα που η γυναίκα οφείλει να του δίνει, εάν αυτός δε μπορεί να ανταποκριθεί. Μάλιστα, ένα στοιχείο της σεξουαλικής διαφορετικότητας μέσας στο γάμο είναι η ίδια η συντηρητική αντίληψη του άνδρα για το πώς βλέπει τη γυναίκα πλεον, ως μάνα των παιδιών του αλλά και ως σύζυγο με τη βούλα του νόμου και της κοινωνίας. Πολλοί άνδρες φαίνεται να διαφοροποιούν τη σεξουαλική τους προκλητικότητα μέσα στο γάμο τους μην αναγνωρίζοντας το ρόλο της ερωμένης στη γυναίκα που γνώρισαν πρωτού την παντρευτούν και φυσικά της «γκόμενας» που υπήρξε στην περίοδο της γνωριμίας τους. Η σχέση του γάμου που ουσιαστικά δολοφονεί τον άνδρα που επιτείθεται και ορμά με όλες τις σεξουαλικές του εκφράσεις στη γυναίκα του και τον οδηγεί σε έναν συντηρητικό ρόλο ενός σεξουαλικού καθωσπρεπισμού, πιστεύοντας έτσι ότι την σέβεται περισσότερο και την θεωρεί «τη σοβαρή γυναίκα του και κυρία του μέσα στην οικογένειά του». Αυτό πράγματι είναι ένα μεγάλο λάθος του παντρεμένου άνδρα που ουσιαστικά καταδικάζει τη γυναίκα του και δεν την αφήνει να του εκφράσει τη σεξουαλική της επιθυμία προς αυτόν ενώ δεν είναι και λίγες οι φορές που την καυτηριάζει ή την ενοχοποιεί μπροστά στην προκλητικότητά της απέναντί του. Δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις που ο άνδρας υποπτεύεται εξωσυζυγική απιστία της γυναίκας του, που την έμαθε να λειτουργεί με αυτόν τον τρόπο και μάλιστα τον «σερβίρει» και μέσα στην εικόνα του γάμου τους.
Μια εικόνα που επίσης προβάλει αρνητικά στη σεξουαλική επαφή του άνδρα με τη γυναίκα του είναι η απομυθοποίηση της σωματικής αίσθησης, η ίδια εικόνα με την πάροδο του χρόνου, αλλά και η αλλοίωση των σωματικών χαρακτηριστικών με την επερχόμενη γήρανση και των δύο. Φαίνεται όμως ο χρόνος να είναι περισσότερο αμείλικτος και εχθρικός για τη γυναίκα που χάνει τη λαμπρότητά της, τη φρεσκάδα και τη νιότη της, αισθανόμενη όλο και λιγότερο επιθυμητή από τον άνδρα της. Για αυτό η διατήρηση τη σωματικής και ψυχικής υγιεινής είναι ένα μεγάλο της όπλο που ο άνδρας το θέλει και σε μεγάλο ποσοστό το ενισχύει για να παραμείνει η σεξουαλική επιθυμία του για αυτήν ενεργή. Είναι αλήθεια ότι και τα δύο φύλα σήμερα δεν γερνούν εύκολα.
Είναι γεγονός ότι μια γυναίκα στη μέση ηλικία μπορεί να είναι εξαιρετικά ποθητή και το σώμα της να διατηρεί την σφριγιλότητά του, καθώς και την θηλυκότητα στην πρόκληση και φαντασίωση του συντρόφου της. Ο άνδρας που ζει δίπλα πολλά χρόνια με μια γυναίκα που εξακολουθεί να προσέχει την εικόνα της και να επιδιώκει να είναι επιθυμητή στον άνθρωπό της, έχει κερδίσει την ορμή του και το ενδιαφέρον του. Και ο ίδιος ο άνδρας σύντροφος πρέπει να ενισχύει μέσα από το φλερτ και τον θαυμασμό του την ανάγκη του να θέλει να έχει σεξουαλική ζωή μαζί της και να της δείχνει ότι το σώμα της «τον ανάβει» και τον διεγείρει αρκετά και συχνά.
Πράγματι, ο άνδρας, αλλά και η γυναίκα δεν πρέπει να παραμελούν τον εαυτό τους και να μην προσέχουν τόσο την εξωτερική τους εμφάνιση μετά το γάμο. Η εικόνα ενός γάμου χωρίς αμφιβολία συσχετίζεται με τη γοητεία, τη φροντίδα και περιποίηση του ενός και του άλλου για να μειωθούν οι πραγματικές φθορές της σεξουαλικής ζωής του ζευγαριού που αναπόφευκτα μπορεί να επέλθουν μέσα στην βιωματική τους πορεία.
Παρόλα αυτά, η φθίνουσα πορεία της σεξουαλικής ζωής μέσα στο γάμο δεν είναι κανόνας, καθώς είναι αληθεια ότι το ζευγάρι μπορεί να έχει πολύ καλή σεξουαλική ζωή στη διάρκεια του έγγαμου βίου του. Η άποψη αυτή ενισχύεται και μέσα από τα αποτελέσματα διαφόρων ερευνών που δείχνουν ότι οι έγγαμοι άνδρες όχι μόνο έχουν συχνότερες σεξουαλικές επαφές αλλά είναι και λιγότερο επιρρεπείς σε σεξουαλικές δυσλειτουργίες. Αυτό μπορεί να δικαιολογηθεί από το γεγονός ότι αισθάνονται συναισθηματική ασφάλεια και πληρότητα μέσα στο γάμο και έχουν καλύτερη επικοινωνία με τη σύζυγο. Η καλή επικοινωνία και η συναισθηματική ασφάλεια αποτελούν στοιχεία που ενισχύουν την υγιή σεξουαλική ζωή.
Συμπερασματικά, είναι ωφέλιμο ο άνδρας και η γυναίκα να προσπαθούν ώστε η ρουτίνα να μην πλήττει τη σεξουαλική τους ζωή και να ενισχύουν την επικοινωνία μεταξύ τους. Έτσι όταν οι δύο σύντροφοι-εραστές επικοινωνούν μεταξύ τους και δεν περιορίζονται στον ατομικό τους μικρόκοσμο και στη στενότητα της ναρκισσιστικής τους οπτικής, τότε πράγματι, ο γάμος μπορεί να έχει μια θετική πρόγνωση ως προς την εξέλιξή του. Αν οι δύο σύζυγοι κατανοήσουν ότι η συναισθηματική και σεξουαλική υγεία ενός γάμου δεν είναι αυτονόητη, αλλά κατακτιέται καθημερινά μέσα από την αμοιβαία προσπάθεια, τότε ο γάμος μπορεί να εξελιχθεί σε μια ουσιαστική, υγιή σχέση όπου παράλληλα θα υπάρχει και καλή σεξουαλική ζωή.
Από το βιβλίο 100 ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ- ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΜΕΝΑ ΓΙΑ ΣΕΝΑ… ΚΑΙ 10 ΓΙΑ ΜΑΣ
Υπό την επιστημονική επιμέλεια του Ινστιτούτου Ψυχικής και Σεξουαλικής υγείας
Ο παντρεμένος άνδρας εκφράζεται στη σεξουαλική αναζήτηση μιας γνωστής, ίδιας και επαναλαμβανόμενης εικόνας, χωρίς πρόκληση, πρόσκληση, φαντασίωση και πόθο, καταλαβαίνοντας το συζυγικό καθήκον, την υποχρέωση αλλά και το φόβο στο «πρέπει να κάνω έρωτα με τη γυναίκα μου». Το αυθόρμητο, το σκηνικό και κυρίως το αισθησιακό κομμάτι μιας σεξουαλικής επαφής των δύο πρώην εραστών και τωρινών συντρόφων χάνει όλο και πιο πολύ την αίγλη του μέρα με την ημέρα, φθάνοντας και στο σημείο «να το ξεχνάμε» ή και «να μη το χρειαζόμαστε». Ο άνδρας, φύσει θέσει σαρκικός και παρορμητικός στη σεξουαλική αναζήτηση, είναι έτοιμος πολλές φορές να ανταποκριθεί στο κάλεσμα της γυναίκας του, που όμως για να είναι επιθυμητή από εκείνον, πρέπει να διατηρήσει τη σεξουαλική της πονηριά, την αισθησιακή της μυστηριώδη υπόσχεση προς αυτόν, αλλά και να αποφευχθεί οποιαδήποτε απειλή μιας πιθανής ανοιχτής πρόκλησης σε κάποιον άλλον, που περιμένει στη γωνία να εισπράξει όλα αυτά που ενδεχομένως ο σταθερός μόνιμος σύζυγος, σύντροφος δεν αντιλαμβάνεται ή ακόμη και αρνείται. Και όσο και αν αυτό μπορεί να είναι ένα πιθανό σενάριο ανατροπής της σχέσης, ο άνδρας νιώθει ευάλωτος στην σεξουαλική εικόνα που η γυναίκα οφείλει να του δίνει, εάν αυτός δε μπορεί να ανταποκριθεί. Μάλιστα, ένα στοιχείο της σεξουαλικής διαφορετικότητας μέσας στο γάμο είναι η ίδια η συντηρητική αντίληψη του άνδρα για το πώς βλέπει τη γυναίκα πλεον, ως μάνα των παιδιών του αλλά και ως σύζυγο με τη βούλα του νόμου και της κοινωνίας. Πολλοί άνδρες φαίνεται να διαφοροποιούν τη σεξουαλική τους προκλητικότητα μέσα στο γάμο τους μην αναγνωρίζοντας το ρόλο της ερωμένης στη γυναίκα που γνώρισαν πρωτού την παντρευτούν και φυσικά της «γκόμενας» που υπήρξε στην περίοδο της γνωριμίας τους. Η σχέση του γάμου που ουσιαστικά δολοφονεί τον άνδρα που επιτείθεται και ορμά με όλες τις σεξουαλικές του εκφράσεις στη γυναίκα του και τον οδηγεί σε έναν συντηρητικό ρόλο ενός σεξουαλικού καθωσπρεπισμού, πιστεύοντας έτσι ότι την σέβεται περισσότερο και την θεωρεί «τη σοβαρή γυναίκα του και κυρία του μέσα στην οικογένειά του». Αυτό πράγματι είναι ένα μεγάλο λάθος του παντρεμένου άνδρα που ουσιαστικά καταδικάζει τη γυναίκα του και δεν την αφήνει να του εκφράσει τη σεξουαλική της επιθυμία προς αυτόν ενώ δεν είναι και λίγες οι φορές που την καυτηριάζει ή την ενοχοποιεί μπροστά στην προκλητικότητά της απέναντί του. Δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις που ο άνδρας υποπτεύεται εξωσυζυγική απιστία της γυναίκας του, που την έμαθε να λειτουργεί με αυτόν τον τρόπο και μάλιστα τον «σερβίρει» και μέσα στην εικόνα του γάμου τους.
Μια εικόνα που επίσης προβάλει αρνητικά στη σεξουαλική επαφή του άνδρα με τη γυναίκα του είναι η απομυθοποίηση της σωματικής αίσθησης, η ίδια εικόνα με την πάροδο του χρόνου, αλλά και η αλλοίωση των σωματικών χαρακτηριστικών με την επερχόμενη γήρανση και των δύο. Φαίνεται όμως ο χρόνος να είναι περισσότερο αμείλικτος και εχθρικός για τη γυναίκα που χάνει τη λαμπρότητά της, τη φρεσκάδα και τη νιότη της, αισθανόμενη όλο και λιγότερο επιθυμητή από τον άνδρα της. Για αυτό η διατήρηση τη σωματικής και ψυχικής υγιεινής είναι ένα μεγάλο της όπλο που ο άνδρας το θέλει και σε μεγάλο ποσοστό το ενισχύει για να παραμείνει η σεξουαλική επιθυμία του για αυτήν ενεργή. Είναι αλήθεια ότι και τα δύο φύλα σήμερα δεν γερνούν εύκολα.
Είναι γεγονός ότι μια γυναίκα στη μέση ηλικία μπορεί να είναι εξαιρετικά ποθητή και το σώμα της να διατηρεί την σφριγιλότητά του, καθώς και την θηλυκότητα στην πρόκληση και φαντασίωση του συντρόφου της. Ο άνδρας που ζει δίπλα πολλά χρόνια με μια γυναίκα που εξακολουθεί να προσέχει την εικόνα της και να επιδιώκει να είναι επιθυμητή στον άνθρωπό της, έχει κερδίσει την ορμή του και το ενδιαφέρον του. Και ο ίδιος ο άνδρας σύντροφος πρέπει να ενισχύει μέσα από το φλερτ και τον θαυμασμό του την ανάγκη του να θέλει να έχει σεξουαλική ζωή μαζί της και να της δείχνει ότι το σώμα της «τον ανάβει» και τον διεγείρει αρκετά και συχνά.
Πράγματι, ο άνδρας, αλλά και η γυναίκα δεν πρέπει να παραμελούν τον εαυτό τους και να μην προσέχουν τόσο την εξωτερική τους εμφάνιση μετά το γάμο. Η εικόνα ενός γάμου χωρίς αμφιβολία συσχετίζεται με τη γοητεία, τη φροντίδα και περιποίηση του ενός και του άλλου για να μειωθούν οι πραγματικές φθορές της σεξουαλικής ζωής του ζευγαριού που αναπόφευκτα μπορεί να επέλθουν μέσα στην βιωματική τους πορεία.
Παρόλα αυτά, η φθίνουσα πορεία της σεξουαλικής ζωής μέσα στο γάμο δεν είναι κανόνας, καθώς είναι αληθεια ότι το ζευγάρι μπορεί να έχει πολύ καλή σεξουαλική ζωή στη διάρκεια του έγγαμου βίου του. Η άποψη αυτή ενισχύεται και μέσα από τα αποτελέσματα διαφόρων ερευνών που δείχνουν ότι οι έγγαμοι άνδρες όχι μόνο έχουν συχνότερες σεξουαλικές επαφές αλλά είναι και λιγότερο επιρρεπείς σε σεξουαλικές δυσλειτουργίες. Αυτό μπορεί να δικαιολογηθεί από το γεγονός ότι αισθάνονται συναισθηματική ασφάλεια και πληρότητα μέσα στο γάμο και έχουν καλύτερη επικοινωνία με τη σύζυγο. Η καλή επικοινωνία και η συναισθηματική ασφάλεια αποτελούν στοιχεία που ενισχύουν την υγιή σεξουαλική ζωή.
Συμπερασματικά, είναι ωφέλιμο ο άνδρας και η γυναίκα να προσπαθούν ώστε η ρουτίνα να μην πλήττει τη σεξουαλική τους ζωή και να ενισχύουν την επικοινωνία μεταξύ τους. Έτσι όταν οι δύο σύντροφοι-εραστές επικοινωνούν μεταξύ τους και δεν περιορίζονται στον ατομικό τους μικρόκοσμο και στη στενότητα της ναρκισσιστικής τους οπτικής, τότε πράγματι, ο γάμος μπορεί να έχει μια θετική πρόγνωση ως προς την εξέλιξή του. Αν οι δύο σύζυγοι κατανοήσουν ότι η συναισθηματική και σεξουαλική υγεία ενός γάμου δεν είναι αυτονόητη, αλλά κατακτιέται καθημερινά μέσα από την αμοιβαία προσπάθεια, τότε ο γάμος μπορεί να εξελιχθεί σε μια ουσιαστική, υγιή σχέση όπου παράλληλα θα υπάρχει και καλή σεξουαλική ζωή.
Από το βιβλίο 100 ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ- ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΜΕΝΑ ΓΙΑ ΣΕΝΑ… ΚΑΙ 10 ΓΙΑ ΜΑΣ
Υπό την επιστημονική επιμέλεια του Ινστιτούτου Ψυχικής και Σεξουαλικής υγείας